Wednesday, August 12, 2009

FLORIA 09





Bunga begitu sinonim dengan kaum Hawa. Namun kini ia tidak memilih jantina kerana sewaktu penulis bersama keluarga berkunjung ke Floria09 tersebut ramai juga kaum Adam. Kini ia dilihat sebagai satu komersial. bagi jurufoto ia akan merakam sudut menarik terhadap bunga. Pelajar pula dapat mengetahui pelbagai jenis bunga dan tentunya pameran ini merupakan tempat riadah bersama keluarga terutamanya pada hujung minggu.
Walaupun negara dikejutkan dengan penularan wabak H1N1, namun kesempatan Floria ini tidak dilepaskan oleh penulis sekeluarga untuk berkunjung. Selain itu ia membantu meluaskan minda anak-anak.

Pelbagai acara dan aktiviti terdapat di Floria09 itu. Antaranya pameran pelbagai jenis bunga, kraftangan, forum, persembahan dan banyak lagi yang menarik. Tak perlu diceritakan banyak-banyak. Nak tau pergi sendiri lain kali.


Semasa penulis dan keluarga menyusuri pameran tertutup-floral Pavillion sempat bertemu dengan pelakon veteran popular iaitu Fauziah Nawi tetapi sayang gambar kabur tak dapat disertakan.

Penulis dan keluarga tak sempat menjelajah ke semua sudut pameran kerana kepenatan dan dengan kerenah anak-anak menyebabkan hasrat jadi terbantut. Tahun depan akan pergi lagi dan ingin menjelajah ke semua ceruk. Rugi tak pergi. Sekurang-kurangnya dapat menambah pengetahuan serta membuka minda anak-anak.

Penulis berpesan jika ada apa-apa function yang baik, baiklah anak-anak agar mindanya lebih terbuka. Ingat pengajaran bukan sahaja dalam bilik darjah atau dalam buku.

Sekian, junpa lagi Floria10. Venue tak tahu lagi. 1Malaysia...














No comments:

Post a Comment